• ~6 minutės skaitymo

24/7 klientų aptarnavimo be papildomų kaštų ir kavos pertraukėlių idėja sudomina daug organizacijų. Iš tiesų, pokalbių programos per pastaruosius metus buvo aktuali tema daugelyje verslo šakų.

Paprastai visos naujos, didelio susidomėjimo reikalaujančios technologijos sukelia ne tik didžiulį šuolį, bet ir daug išankstinių nusistatymų bei nesusipratimų. Taip nutiko ir su pokalbių programėlėmis. Noriu išskirti penkis dažniausiai pasitaikančius klaidingus įsitikinimus, kurie reguliariai atsiranda diskusijose.

Klaidinga nuomonė Nr. 1 – „Chatbot“ visada naudoja dirbtinį intelektą

Chatbot“ gali nenaudoti dirbtinio intelekto (AI) . Praktikoje pokalbių žodynus galima suskirstyti į tris skirtingas kategorijas:

1 – Mechaniniai robotai yra pagrįsti taisyklėmis, iš anksto užprogramuotais dialogais, kuriuose vartotojas turi pasirinkti iš jam duotų atsakymų/klausimų variantų.

2 – Kita vertus, intelektualiosios pokalbių programos leidžia vartotojui parašyti norimus klausimus ir atsakymus. Pasinaudodamas savo natūralios kalbos supratimo galimybėmis, „chatbot“ gali suprasti ir bendrauti su vartotoju.

3 – Hibridiniai pokalbių robotai naudoja abu iš anksto nustatytus kelius, kurie yra papildyti natūralios kalbos įvesties galimybėmis ir iš anksto suprogramuotais atsakymais. Skripto dalis padeda nukreipti vartotoją, o dirbtinis intelektas suteikia didesnę interaktyvios sąveikos galimybę.

Priklausomai nuo jūsų tikslų ir taikymo, jums gali nereikėti dirbtinio intelekto pokalbių programos. Tiesą sakant, dauguma šiuo metu veikiančių pokalbių programų vis dar vyksta iš anksto paremtomis taisyklėmis.

Klaidinga nuomonė Nr. 2 – pokalbių programos kūrimui reikia milžiniškų duomenų

pradinių duomenų

Kaip ir visoms sistemoms, naudojančioms kompiuterinį mokymąsi ar dirbtinį intelektą, pokalbių programoms kurti reikia pradinių duomenų.

Kuo daugiau aukštos kokybės duomenų perduodama algoritmui, tuo geriau jis mokosi. Nesvarbu, ar tai būtų mechaninis variantas, ar intelektuali pokalbių programa, žmonės turi juos tobulinti ir mokyti.

Tačiau duomenų kiekis, kurio jums reikia „Chatbot“ kūrimo etape, neturi būti per didelis, ir paprastai jums reikalingi duomenys jau yra jūsų įmonės nuosavybė. Jei kuriate pokalbių svetainę, kad palaikytumėte savo klientų aptarnavimą, turimos istorijos diskusijų su klientais yra geriausia mokymo informacija pradiniame kūrimo etape.

Klaidinga nuomonė Nr. 3 – „Chatbots“ keičia žmones

Dirbtinis intelektas ar pokalbių programos nepakeis žmonių. „Chatbot“ geba atlikti įprastas, dažnas, rutinines užduotis. Tai savo ruožtu atlaisvina žmones atlikti sudėtingesnes užduotis, reikalaujančias daugiau mąstymo ir kūrybiškumo.

pokalbių programos chatbot

Pokalbių robotai ir dirbtinis intelektas apskritai turėtų būti vertinami kaip galimybė padidinti žmogaus sugebėjimus – pokalbių programos yra padėjėjai, o ne pakaitalai.

Be to, atminkite, kad pokalbių programos neturėtų laisvai veikti be žmogaus kontrolės. Kaip ir visur kitur, paslaugą reikia nuolat tobulinti, o su pokalbių programomis nuolatiniai mokymai gula ant žmonių pečių.

Klaidinga nuomonė Nr. 4 – pokalbių programos pritrūksta žmogaus prisilietimo

Vienas iš labiausiai paplitusių išankstinių nusistatymų yra susijęs su „chatbot“ kalba. Dažnai manoma, kad visos pokalbių programos turi nuobodžius žodynus, kad jų kalba skamba tikrai nuobodžiai ir robotiškai.

Tačiau kai kuriate pokalbių programą, galite labai tiksliai apibrėžti, koks turėtų būti jūsų robotas ir kokia kalba jis kalbėtų Jei jūsų įmonė ar prekės ženklas turi labai specifinį bendravimo būdą, natūralu, kad mokote robotą tuo pačiu tonu.

Nors „chatbot“ gali veiksmingai imituoti žmonių pokalbius ir bendrauti labai natūralia kalba, jie nėra žmonės. Todėl, kai bendraujama su klientu, neslėpkite, kad jis kalbasi su pokalbių programa. Remiantis „Gartner“ tyrimais skaidrumas, aiškumas yra raktas į mūsų klientų pasitenkinimą ir lojalumą.

Taigi, jei naudojamos pokalbių programos, prašau, taip pat pasakykite klientui. Nesukurkite įspūdžio, kad pokalbių programos gali atsakyti į visus įmanomus klausimus – klientas taip pat turi turėti galimybę apeiti robotą ir prireikus gauti galimybę bendrauti su žmogumi.

Klaidinga nuomonė Nr. 5 – sukurti „Chatbot“ labai brangu

Susitikę su specialistu ir pakalbėję suprasite, kad tai tikrai įperkama ir jūsų verslui, nesvarbu kokį biudžetą turėtumėte.

Apibendrinant galima pasakyti, kad nusistatymai dažniausiai yra pas tuos, kurie dar nebuvo susitikę su profesionalais, pas tuos, kurie neturi informacijos kas yra pokalbių programos ir kaip, jos gali pagerinti verslo procesus.

Norite aptarti galimybę chatbot įsidiegti savo versle? Susisiekite ir mielai papasakosime jums visas galimybes!

Straipsnis priklauso MB “Colifa”

Sekite mūsų naujienas Facebook

Sekite mūsų naujienas YOUTUBE

Sekite mūsų naujienas Linkedin

Mielai padėsime jums socialinių tinklų administravime, chatbot (susirašinėjimo robototų) ar SEO klausimais. Susisiekite