Kas yra chatbot? – Tai kompiuterinė programa inicijuojanti ir palaikanti pokalbį su realiu žmogumi.
Pasakymas inicijuojanti yra iš dalies teisingas, todėl, kad mygtuką „pradėti pokalbį” turi pirmiausiai paspausti vartotojas, o tuomet chatbot jau pirmasis pasisveikina.
Internete gausu aprašymų „Kas yra chatbot” – tačiau vienas palyginimas patiko labiausiai, jis skamba taip:
„Chatbot is like game of tennis: talk, reply, talk, reply”
Vertimas būtų toks – Chatbot tai kaip teniso žaidimas: pasako – atsako – pasako – atsako ir tai yra labai tikslus apibūdinimas.
Nenuostabu, kodėl chatbot dažniausiai susiejamas su messenger programėle – todėl, kad tai yra pati populiariausia susirašinėjimo platforma Pasaulyje. Chatbot gali būti susietas su Skype, Whatsapp, Viber, LiveChat ir kt., todėl kiekvienas klientas gali pasirinkti jam priimtiniausią būdą ar būdus.
Labai dažnas klausimas, „Kaip klientas gali pradėti pokalbį su chatbot, kuris yra susietas su Facebook puslapiu” – atsakome, klientas įprastu būdu turi paspausti „Siųsti žinutę” (inicijuoti pokalbį su jumis) arba paspausti ant jūsų sugeneruotos nuorodos, kuri nukreipia į susirašinėjimą su chatbot.
Galimybė:
Kas yra chatbot tipai? Egzistuoja esminiai du chatbot tipai, kuriuos pavadinome – „mechaninis” ir „protingas” (su dirbtiniu intelektu). Kuo jie skiriasi, ir kokiu atveju, kokį geriau pasirinkti?
Tikimės, kad į klausimą „kas yra chatbot?” atsakėme. Taigi pakalbėkime, ką pasirinkti. Kiekvienas verslas yra labai individualus, todėl kas tobula vienam, gali visiškai netikti kitam.
Tam, kad lengviau apsispręstumėte reiktų pirmiausia turėti aiškią viziją – ką chatbot darys (kokias funkcijas atliks), koks yra numatomas pokalbių kiekis, koks jūsų biudžetas. Kaip pavyzdį pateiksime dvi skirtingas veiklas ir patarimus, kurį variantą geriau pasirinkti.
Sakykime įmonė „A” yra restoranas, kuriam chatbot reikalingas atlikti tokias funkcijas: „Parodyti – meniu; darbo valandas; lokaciją; kontaktus”, „Atlikti staliuko rezervaciją”, „Klausti ir užregistruoti klientų atsiliepimus/įvertinimus” – tokiu atveju pilnai užtektų „mechaninio” chatbot, kuris puikiai atliktų šias funkcijas ir po trumpų apmokymų paskirtas atsakingas restorano darbuotojas galėtų savarankiškai atnaujinti, įkelti ar ištrinti informaciją, nuotraukas ar kt.
Sakykime, įmonė „B” yra klientų aptarnavimą teikianti įmonė į kurią kreipiasi klientai su įvairaus pobūdžio klausimais ir problemomis, kurie dažniausiai būna unikalūs (nesikartojantys) – tokiu atveju yra reikalingas „protingas” chatbot. Žinoma, užtruks laiko, kol jis galės pilnai ir teisingai bendrauti su klientais, tačiau šiuo atveju „mechaniniam” chatbot tai būtų tiesiog neįmanoma, nes jis nesimoko ir jo negalima mokinti, todėl jis supranta tik tai, kas yra įvesta iš anksto jį kuriant. Žinoma, ir į „mechaninį” chatbot galima nuolat kelti papildomus „klausimus – atsakymus”, tik vargu ar šis kelias pasiteisins esant tokiai situacijai.
Straipsnis priklauso MB „Colifa”
Sekite mus Facebook