Kas yra CHATBOT?

Kas yra chatbot?
Kas yra chatbot?

Kas yra chatbot? – Tai kompiuterinė programa inicijuojanti ir palaikanti pokalbį su realiu žmogumi.

Pasakymas inicijuojanti yra iš dalies teisingas, todėl, kad mygtuką “pradėti pokalbį” turi pirmiausiai paspausti vartotojas, o tuomet chatbot jau pirmasis pasisveikina.

Internete gausu aprašymų “Kas yra chatbot” – tačiau vienas palyginimas patiko labiausiai, jis skamba taip:

“Chatbot is like game of tennis: talk, reply, talk, reply”

Vertimas būtų toks – Chatbot tai kaip teniso žaidimas: pasako – atsako – pasako – atsako ir tai yra labai tikslus apibūdinimas.

Nenuostabu, kodėl chatbot dažniausiai susiejamas su messenger programėle – todėl, kad tai yra pati populiariausia susirašinėjimo platforma Pasaulyje. Chatbot gali būti susietas su Skype, Whatsapp, Viber, LiveChat ir kt., todėl kiekvienas klientas gali pasirinkti jam priimtiniausią būdą ar būdus.

Labai dažnas klausimas, “Kaip klientas gali pradėti pokalbį su chatbot, kuris yra susietas su Facebook puslapiu” – atsakome, klientas įprastu būdu turi paspausti “Siųsti žinutę” (inicijuoti pokalbį su jumis) arba paspausti ant jūsų sugeneruotos nuorodos, kuri nukreipia į susirašinėjimą su chatbot.

DEMO versijas ČIA

Kodėl verslui naudinga turėti chatbot?

Galimybė:

  • palaikyti ryšį su esamais ar būsimais klientais 24/7;
  • perkelti popierinius lankstinukus/skrajutes į socialinius tinklus;
  • bendrauti su klientais bet kokia užsienio kalba;
  • didinti darbuotojų produktyvumą;
  • užtikrinti greitą reagavimo į kliento užklausą laiką;
  • nurodytiems klientams automatizuotu būdu išsiųsti asmenines žinutes;
  • būti išskirtiniais savo versle;
  • gerinti klientų aptarnavimo kokybę;
  • automatizuotu būdu rinkti klientų atgalinį ryšį;

Kas yra Chatbot tipai?

Kas yra chatbot tipai? Egzistuoja esminiai du chatbot tipai, kuriuos pavadinome – “mechaninis” ir “protingas” (su dirbtiniu intelektu). Kuo jie skiriasi, ir kokiu atveju, kokį geriau pasirinkti?

Esminiai skirtumai: 

  • “mechaninis” chatbot nesupranta laisvai įvesto teksto (žmogiškosios kalbos). Standartiškai toks chatboto tipas užduoda klausimus ir pateikia galimus atsakymų variantus, arba yra galimybė nustatyti raktinius žodžius, kuriuos atpažinęs pateikia atsakymus;
  • “mechaninis” chatbot yra gerokai pigesnis;
  • “mechaninis” chatbot daro ženkliai mažiau klaidų pateikdamas atsakymus į klientų užklausas;
  • “protingas” chatbot geba suprasti žmogiškąją kalbą ir atsakyti į ją, tačiau, kad visa tai vyktų sklandžiai užtrunka laiko – robotas turi būti mokomas ir turi pats mokintis iš buvusių pokalbių, todėl džiaugtis kokybišku chatbot darbu galima negreit (trukmė priklauso nuo pokalbių sudėtingumo ir chatbot mokymų intensyvumo);
  • “protingo” chatbot kūrimas yra programiškai sudėtingas procesas, kuriam įgyvendinti reikalingas daug ilgesnis laikas, be to yra būtina ekspertų (kūrėjų) techninė priežiūra. Visa tai įtakoja gerokai didesnę kainą.

Kas yra chatbot atsakėme, tačiau ką pasirinkti?

Tikimės, kad į klausimą “kas yra chatbot?” atsakėme. Taigi pakalbėkime, ką pasirinkti. Kiekvienas verslas yra labai individualus, todėl kas tobula vienam, gali visiškai netikti kitam. Tam, kad lengviau apsispręstumėte reiktų pirmiausia turėti aiškią viziją – ką chatbot darys (kokias funkcijas atliks), koks yra numatomas pokalbių kiekis, koks jūsų biudžetas. Kaip pavyzdį pateiksime dvi skirtingas veiklas ir patarimus, kurį variantą geriau pasirinkti.

Sakykime įmonė “A” yra restoranas, kuriam chatbot reikalingas atlikti tokias funkcijas: “Parodyti – meniu; darbo valandas; lokaciją; kontaktus”, “Atlikti staliuko rezervaciją”, “Klausti ir užregistruoti klientų atsiliepimus/įvertinimus” – tokiu atveju pilnai užtektų “mechaninio” chatbot, kuris puikiai atliktų šias funkcijas ir po trumpų apmokymų paskirtas atsakingas restorano darbuotojas galėtų savarankiškai atnaujinti, įkelti ar ištrinti informaciją, nuotraukas ar kt.

Sakykime, įmonė “B” yra klientų aptarnavimą teikianti įmonė į kurią kreipiasi klientai su įvairaus pobūdžio klausimais ir problemomis, kurie dažniausiai būna unikalūs (nesikartojantys) – tokiu atveju yra reikalingas “protingas” chatbot. Žinoma, užtruks laiko, kol jis galės pilnai ir teisingai bendrauti su klientais, tačiau šiuo atveju “mechaniniam” chatbot tai būtų tiesiog neįmanoma, nes jis nesimoko ir jo negalima mokinti, todėl jis supranta tik tai, kas yra įvesta iš anksto jį kuriant. Žinoma, ir į “mechaninį” chatbot galima nuolat kelti papildomus “klausimus – atsakymus”, tik vargu ar šis kelias pasiteisins esant tokiai situacijai.

DEMO versijas ČIA

Straipsnis priklauso MB “Colifa”

Sekite mus Facebook

Domina galimybės turėti chatbot savo versle? Turite klausimų? – Susisiekite 

Kas yra chatbot?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *