Pardavimai internetu Jurate Tuzinaite Colifa
Pardavimai internetu – „10 metų iššūkis“

Patirtimi ir įžvalgomis dalinasi Colifa pardavimų koordinatorė – Jūratė Tuzinaitė

Pardavimuose dirbu daugiau nei 10 metų, labai mėgstu analizuoti rinką, todėl kartu pažvelkime, kaip keitėsi rinka, o konkrečiai – internetinė prekyba (pardavimai internetu).

Pardavimai internetu. Visai neseniai socialiniuose tinkluose, tokiuose kaip – Facebook, LinkedIn, Instagram… pasklido nauja grotažymė #10yearschallenge („10 metų iššūkis“ – liet.). Priimdama šį iššūkį noriu pažvelgti, o kaip gi atrodė internetinė prekyba prieš 10 metų ir dabar.

Remiantis Lietuvos statistikos departamentu 2009 metais Lietuvoje internetu prekes/paslaugas pirko vos 8 proc. Lietuvos gyventojų. Palyginimui, tais pačiais 2009 metais mūsų kaimynai latviai ir estai internetu pirko aktyviau – apie 18 proc. gyventojų, dešimt procentinių punktų daugiau nei Lietuvoje. Žinoma, kur kas aktyviau internetu pirko, tais pačiais metais, švedai 63 proc. , vokiečiai – 56 proc., o Jungtinėje Karalystėje netgi 66 proc. visų 16-74 metų amžiaus gyventojų.

Suprantama, Lietuvoje pardavimai internetu, einant metams augo. Pradžioje augimas buvo nuosaikesnis: 2013 metais – 18,6 proc., 2016 – 24 proc., o 2018 metais įvyko didžiulis šuolis, kada net 44 proc. 16-74 metų lietuvaičių pirko prekes/paslaugas internetu. Šis šuolis parodo, kad žmonės geba ir nori analizuoti, pasirinkti prekes savarankiškai, be pardavimo vadybininko įsikišimo.

Man, kaip žmogui dirbančiam pardavimuose, būtų labai smalsu pažvelgti ir į ateitį, ir pamatyti, kaip atrodys pardavimai internetu ir apskritai pardavimai ateityje, ar dar bus reikalingi pardavimų vadybininkai, kurie skambina klientui, ieško kliento senaisiais metodais? Ar išliks aktyvi klientų paieška? O gal visgi, po 20-30 metų tokia profesija, kaip pardavimo vadybininkas išnyks, o jo vietą pakeis chatbot arba išmanieji robotai su dirbtiniu intelektu, kurie niekada neserga, nesimuliuoja, jų nereikia motyvuoti, puikiausiai geba vienu metu bendrauti su tūkstančiais klientų skirtingomis kalbomis ir dar, be to, dirba be išeiginių, niekada neprašo pakelti atlyginimo. Kai pagalvoji – tai svajonių darbuotojas.

Žinoma, sakysite tik žmonėms būdingas gebėjimas kurti šiltus santykius, empatijos jausmas, tačiau, paklauskime savęs – ar visiems to reikia. Jei vis daugiau žmonių perka internetu, tai parodo, kad nebūtinai perkant prekę/paslaugą mums reikia empatiško konsultanto šalia. Apie tai, ir dar daugiau pakalbėsime kituose straipsniuose.

Straipsnis priklauso MB “Colifa”

Norite asmeninės konsultacijos dėl internetinės prekybos ar Chatbot jūsų verslui? – Susisiekite 

 Colifa chatbotai jūsų verslui
Colifa chatbotai jūsų verslui

Sekite mūsų naujienas Facebook