
Verslai sutinka, kad Facebook konkursai vis dar yra efektyvi reklamos priemonė. Tačiau lygiai taip pat sutinka, kad versija „Like” and „Share” – nebeveikia. Tai kas tada veikia?
Facebook konkursai ir jų tikslai
Pats pagrindinis tikslas, kodėl verslai skelbia Facebook konkursus yra – žinomumo didinimas. Neveltui norint laimėti siūlomą prizą yra nurodoma, kad dalyvis turi paspausti „like” ant konkurso ir juo pasidalinti „Share”.
Taip yra todėl, kad su kiekvienu pasidalinimu auga įrašo vadinamas „Organinis pasiekiamumas”. Tačiau didesnis klausimas, kas tais konkursais dalinasi? Atsakymas paprastas – didžioji dalis besidalinančiųjų yra „prizų medžiotojai”. Jiems nerūpi pirkti jūsų prekes ar paslaugas – jie nori laimėti. Sutikite – tokių žmonių net draugai pradeda nebesekti, nes jiems atsibosta ištisai gauti pranešimus, kad draugas „X” vėl ir vėl ir vėl pasidalino konkursu. Taigi net ir tie žmonės pradeda nematyti tų įrašų, kuriais dalinasi draugas „X”.
Verslas keičia konkursų taktika
Verslai pastebėję šią tendenciją nusprendė pakeisti taktiką. Nebeprašo spausti „Share” ant konkursinio įrašo, tačiau prašo jį komentuoti. Komentuoti „bet ką” netinka, sąlygose nurodoma, kad reikia nurodyti vieną ar daugiau draugų (pažymėti juos komentare), kad draugai irgi matytų šį įrašą. Na ir vėl tikslas vienas – didinti organinį pasiekiamumą.
Ką mano apie tai Facebook? Jau kuris laikas atgal Facebook yra pasakęs, kad algoritmas veikia taip „Kuo daugiau yra „like”, „share” ir „comment”, tuo įrašo rodiklis geresnis ir jo parodymai auga. Tačiau jeigu įrašuose pastebimi tokie žodžiai, kaip turite paspausti „patinka” (Like) ir pasidalinti įrašu (Share) ar komentuoti (comment). Toks įrašas yra laikomas „Spam” tipo ir jo reitingai krenta. Taigi toks būdas „sukelti” organinį pasiekiamumą – nieko vertas.
Kodėl tokie Facebook konkursai tapo nebeefektyvūs?
Viskas turi savo pradžią ir pabaigą. Žmonės greit pavargsta nuo „tas pats per tą patį”. Prisiminkite pirmuosius konkursus – tai buvo kažkas „WOW”. Begalinis įsitraukimas net neperkant reklamos. Žmonės aktyviai dalyvavo ir atliko užduotis. Ir tai buvo tiesiog masiškai – vieni per kitus įsitraukdavo į konkursus…. Banga ėjo ir praėjo, dabar net mokant už jūsų konkurso reklamą nebeįmanoma pasiekti tokių rezultatų. Kodėl? Nes žmonės pradėjo labiau vertinti savo „sieną” ir kas joje yra ir nusprendė, kad nori ten savų nuotraukų ar įrašų, bet ne konkursų. Tačiau tai ne vienintelė priežastis, kodėl sumažėjo aktyvumas.
- Per šį laikotarpį stipriai išaugo konkurencija ir žmonės stengiasi dalyvauti tik tuose konkursuose, kur prizai yra tikrai vertingi.
- Žmonėms nuobodu dalyvauti „Like” ir „Share” konkursuose.
- Žmonės vis labiau nori privatumo (tai yra neviešinti, kad dalyvauja kažkur).
- Žmonės nori naujovių.
Facebook konkursai pasitelkiant susirašinėjimo robotus– chatbot
Kodėl žmonės mieliau įsitraukia ir dalyvauja Facebook konkursuose – viktorinose gautose per asmenines žinutes?

- Žmonės mėgsta spręsti viktorinas/ testus.
- Žmonės mėgsta mesti iššūkius vieni kitiems ir taip varžytis.
- Žmonės mėgsta naujoves.
- Messenger naudojasi daugiau, nei Facebook.
Sukūrėme jau ne vieną susirašinėjimo robotą chatbot, įvairiems konkursams. Rezultatais likome nustebinti tiek mes, tiek klientai!
Pamatėme, kad Facebook nebeveikia įprasti konkursai, net ir mokant pinigus už reklamą. Liūdino labai mažas žmonių susidomėjimas. Tuomet Colifa pasiūlė išbandyti chatbot konkursams. Nežinojome, ko tikėtis. Pateikėme 5 klausimus su atsakymų variantais ir viskas – mūsų pagrindinis darbas buvo baigtas. Colifa remiantis mūsų pateiktais klausimais ir atsakymais sukūrė susirašinėjimo robotą ir atsiuntė mums per messenger jį išsibandyti. Pabandėme – labai patiko, todėl nedelsiant persiuntėme konkursą savo draugams. Ir ką jūs manot? Vos per dvi dienas sulaukėme virš 400 testą sprendžiančių žmonių! Be jokios reklamos! Norint pasunkinti dalyvavimą konkurse numatėme sąlygą – tik į visus klausimus atsakius teisingai bus galima registruotis į konkursą prizui laimėti. Taigi per keletą dienų jau turėjome virš 160 dalyvių! Labiausiai džiugina tai, kad visi dalyviai dabar yra pasiekiami ranka. Nes chatbot dėka mes galime su visais susisiekti automatizuotu būdu!
Džiaugiasi ir savo patirtį pasakoja Colifa klientas
Kodėl tokio tipo konkursai yra daug naudingesni įmonei?
Pateiksime labai paprastą paaiškinimą. Kai jūs įkeliate įrašą, kuriame detaliai paaiškinate, ką žmogus turi daryt norint dalyvauti konkurse ir ką laimės – jūs pamirštate save. Todėl visų dėmesys sukoncentruotas tik į prizą ir sąlygas, o ne jus ir jūsų veiklą.
Konkursas vykstantis per chatbot dėliojamas pagal jūsų pateiktus klausimus. Todėl jūs sprendžiate, ką norite, kad vartotojas apie jus sužinotų. Jūs nesudėtingai 5 klausimų dėka galite žmogui pilnai papasakoti apie savo įmonę/veiklą ir tik tada, kai vartotojas „viską sužino” leisti registruotis į konkursą. Jūk žmogus nori dovanos – o jūs mainais norite, kad tas žmogus inotų apie jus.

Norite sužinoti daugiau? Susisiekite su mumis!
Straipsnis priklauso MB „Colifa”
Sekite mūsų naujienas Facebook
Sekite mūsų naujienas YOUTUBE
Sekite mūsų naujienas Linkedin